601 55 00 75

Co podarować klientowi?

2018.10.09
Co podarować klientowi?

Nie ulega wątpliwości, że drobne lub bardziej ekskluzywne prezenty są nieodłącznym elementem zarówno życia prywatnego, jak i zawodowego.

Ten drugi aspekt jest jednak obwarowany bardzo wieloma zasadami, ponieważ mentalnie stale mamy na uwadze fakt, aby gift nie był odebrany jako rodzaj łapówki czy zadośćuczynienia. Poza tym cały niemalże rytuał obdarowywania związanego z działalnością firmy w dużej mierze jest zależny od kultury i zwyczajów obowiązujących w danym kraju, a czasem nawet regionie. Najczęściej upominki dla klientów są przygotowywane przy okazji świąt, jubileuszy czy też zbliżającego się Nowego Roku. To najlepsze momenty, by obdarować lojalnych odbiorców oraz kontrahentów czymś wyjątkowym. I oczywiście w całej palecie różnych możliwości bez problemu znajdziemy prezenty dość uniwersalne, jak i takie, które możemy w ciekawy sposób spersonalizować. Poza tym w szeregu giftów warto mieć takie propozycje, które sprawdzą się przy każdej okazji.

Prezent dostosowany do okoliczności

Najlepsze upominki dla klientów nie muszą być ani drogie, ani wyszukane czy też oryginalne, ale powinny być dopasowane do okoliczności oraz podkreślać relacje, jakie łączą nas z odbiorcami naszej oferty. Bardzo często giftami stają się atrakcyjne gadżety reklamowe, którym nadany prezentowy charakter chociażby poprzez markę produktu, ekskluzywne opakowanie czy też designerska stylizacja. Im bardziej elegancką oprawę będzie miał kalendarz, pióro czy portfel, tym lepsze wrażenie na naszych klientach zrobi. Co za tym idzie, tym lepiej będziemy postrzegani. Po drugie, poza samym prezentem biznesowym warto zadbać o odpowiednie okoliczności jego wręczenia. To właśnie buduje relacje międzyludzkie oraz sprawia, że zyskujemy w oczach naszych kontrahentów, a to niewątpliwie przekłada się na zarabiane przez nas pieniądze. Po drugie, upominek z logotypem wcale nie musi być kosztowny i w dużej mierze liczy się pomysł oraz realizacja.

Droższe i tańsze prezenty biznesowe

Najczęściej prezentem biznesowym stają się przedmioty użyteczne na co dzień czyli na przykład elegancki długopis, notes czy też pendrive. Tu można postawić i na ekskluzywne modele, i te designerskie, które przykuwają uwagę. Pewniakiem natomiast jest to, że każdy ich potrzebuje. Bardzo ciekawym pomysłem są również upominki dostosowane do okoliczności. Tutaj oczywiście królują gadżety związane ze Świętami Bożego Narodzenia. Bez problemu możemy przebierać w pięknych bombkach, świecznikach, kartkach, w których mamy okazję napisać życzenia płynące z serca. Poza tym od lat przebojem są ekskluzywne czekoladki, słodycze czy lub zestawy herbat czy aromatyczna kawa. Jeśli prowadzisz firmę, która związana jest z branżą medyczną lub też kosmetyczną, możesz pozwolić sobie  zestawy kremów lub olejków, haftowane ręczniki czy szlafroki. Wiele marek inwestuje również w bardzo dobrej jakości alkohole, które mogą być niezwykle ciekawym giftem, o ile wręczymy je w odpowiednich okolicznościach oraz będziemy pewni, że nie popełnimy nietaktu.