601 55 00 75

Jakie podarunki spodobają się klientom?

2018.03.09
Jakie podarunki spodobają się klientom?

Statystycznie ponad 80% firm wykorzystuje gadżety reklamowe do promowania marki, a właściciele przedsiębiorstw podkreślają, że jest to najskuteczniejszy i najtańszy nośnik reklamy.

Poza tym coraz częściej sięgają oni po polskie marki brandingowe, doceniając ich wysoką jakość i atrakcyjny wygląd oraz innowacyjne projekty. Najczęściej gadżety pojawiają się na targach, eventach, konferencjach czy szkoleniach oraz spotkaniach świątecznych. To podstawowe narzędzie w doskonały sposób buduje wizerunek firmy, ale z drugiej strony stanowi świetne narzędzie do podtrzymywania zainteresowania wśród obecnych i potencjalnych klientów czy kontrahentów. Samo wręczanie gadżetów (tak jak prezentów) w dużej mierze ma bardzo ważny wymiar psychologiczny. Poza tym że wszyscy lubimy coś dostawać, z marketingowego punktu widzenia jest to idealny pretekst do skrócenia dystansu, rozpoczęcia ciekawej rozmowy, wymiany doświadczeń czy chociażby przedstawienia oferty w mniej oficjalny sposób.

Mój gadżet świadczy o mnie

Jeśli chcemy budować wizerunek profesjonalnej firmy, nasze gadżety reklamowe powinny być najwyższej jakości. Jeśli stawiamy na kreatywność, pozwólmy sobie na nieszablonowe podejście do tematu. Jeśli cenimy pracę zespołową, niech nasz firmowy wizerunek będzie dumą wszystkich pracowników. Doskonale sprawdzają się więc najwyższej jakości koszulki z logotypem, hasłem przewodnim czy też danymi pracownika. To świetny pomysł na identyfikację zespołu i z drugiej strony na promocję marki poprzez ludzi, których zatrudniamy, a którzy z wielkim profesjonalizmem podchodzą do swoich działań. W podobny sposób działają również wysokiej klasy torby czy też kalendarze, notatniki lub teczki. Wybór doskonałych materiałów i kreatywne podejście do tematu z każdego biura może zrobić innowacyjną przestrzeń, która będzie idealnym miejscem do rozwoju. Klienci natomiast lubią upominki praktyczne. Powodzeniem niezmiennie cieszą się długopisy, eleganckie pióra, kubki czy też nośniki pamięci lub parasole. Taki codzienny gadżet może być doskonałą wizytówką naszej firmy wszędzie tam, gdzie nasz klient pójdzie. W pewien sposób staje się on więc pośrednikiem w budowaniu wizerunku, a wszak o to przecież chodzi.

Zawsze myśl pozytywnie

Warto dokładnie przemyśleć rodzaj gadżetów i dostosować go do specyfiki firmy, żeby jej obraz był spójny. Branża kreatywna powinna postawić na oryginalne prezenty dla klientów, a profesjonalne biura na elegancję i klasę. Jeśli adresujemy ofertę do młodzieży, niech gadżet też odzwierciedla tę grupę docelową, a na przykład restauracja wegańska może sięgnąć po produkty ekologiczne. Liczy się wizja tego, co chcemy osiągnąć oraz pomysł, który pomoże nam zrealizować odpowiednią strategię. Przede wszystkim warto jednak zwrócić uwagę na jakość wykonania – i samego przedmiotu, jak i nadruku, haftu naklejki oraz wielu innych używanych technik. Te wytrzymałe będą na długo w świadomości naszego klienta – na jego stole, w torbie czy też w samochodzie, a tym samym stale będą promowały naszą markę. Dlatego właśnie nie wolno na nich oszczędzać. A jeśli budżet na promocję jest niewielki, to warto postawić na gadżet z pomysłem – na przykład zapewniający rozrywkę, relaks oraz świetną zabawę.

 

A może podarujesz swoim klientom jeden z poniższych produktów?